Stellwerk

22.09.2012 20:00

Stellwerk

Stejně jako dříve již bylo psáno , sehnat něco co by bylo opravdu rakouskou předlohou je v našich končinách nemožné. Uvítal jsem proto novinku od firma LaserCut od které mám drobné doplňky k přestavníkům, a to v podobě stavědla " Rodaun". Obdobné stavby je možno ještě dnes na pár místech vídat v trochu jiné konfiguraci po celé Suedbahn. Stavba je opět oddechovou záležitostí. Vše přesné a jednoduché. Vzhledem k tomu, že je přibaleno i osvětlení tak nezbývá nic jiného než natřít vnitřek. Doplním si tam ještě venkovní osvětlení.

díly stavebnice

pěkně zpracované detaily

provedena i patina, ale to bude všechno jinak

malba interiéru

takhle vzniká základ, budu muset poprosit Libora aby mi to nastříkal a udělal patinu

začínají se dělat schody

zatím nespojeno

pěkné nebo ne ?

originál

GKB - Deutschlandsberg

Semmering

originál Rodaun

Stellwerk II.

Dneska bylo trochu času , Libor barevně upravil základ pod stavědlo, takže se mohlo trochu na modelu pokračovat. došlo na osazení drobných doplňků, osvětlení a spojení se základem. Nijak to nebudu s detailem přehánět, ale dočetl jsem nedávno komiks "Alois Nebel" a tak mě sem tam přepadávají myšlenky z Jesenických tratí, které jsou popisovány v komiksu. Ta nostalgie je krásná a tak původní plán stavědlo nechat opuštěné se změnil v nápad na modelu z něj udělat na kolejišti museum :-) Všechny díly se opět lepí UHU rychlo lepidlem ( dřevo, papír ), po krátké chvilce vše drží pevně.

pokračujeme

interiér stavědla

pohled z venku

pohled z venku

elektroinstalace

Semmering

Stellwerk III.

Došlo na zkoušení elektroinstalace na hradle. Vnitřní a venkovní osvětlení. Obojí řešeno led svítidlem , venkovní lampa Dominik.

Veškeré osvětlení bude řešeno několika okruhy 16V AC , spínané budou ručně nebo z SW, ještě uvidím.

 

odpor a dioda, jinak by už bylo po svítidle

vniřní osvětlení

detail interiéru

noční snímek

ještě tam není střecha

pohled z venku

 

Stellwerk IV.

Už konečně zaschlo lepidlo, střecha byla "zkroucená" do luku a né a né ji šlo narovnat. Takže to byl boj. Ale konečně je stellwerk pod střechou.

Ještě než přišla na řadu střech, udělal jsem strop, aby světlo neprosvítalo kolem střechy. Zbývá dodělat cedule pro označení stanice ve starším modrém oválném stylu a pak už jen bude čekat na svoji příležitost na kolejišti.

 

z jiné strany

z boku

Stellwerk V.

Tak cedule nalepeny, okapy osazeny tak aby střecha nevypadala křivě, tak snad je hotovo.

O velikosti cedule jsem nechal doma hlasovat, manželka rozhodla :-) ( demokraticky )

Navíc mám značky aut, takže i auta budu osazovat SPZkou. Detail dělá model.......

finále

 

k novým detailům patří i poznávací značky aut ( rakouská předloha )

z boku

já chtěl menší ceduli, rozhodl někdo jiný ( manželka )

ten okap přijde opravit