Elektronika a DCC V.

22.09.2012 17:58

 

Kalibrace lokomotiv. Téma vděčené a diskutované. Když jsem si v roce 2006 na vánoce pořídil centrálu a krátce na to postavil první ovály pro testy přepínání vyhýbek a sledování obsazení úseků a to vše hned zapojil do počítače a postavil první kolejiště v TrainControlleru V5.8 poznal jsem , že asi bude potřeba něco udělat aby mi lokomotivy jezdili stejně rychle při nastavené stejné rychlosti. Jakmile jsem začal zkoušet brzdné dráhy a nastavoval jsem rampy dojezdů, uvědomil jsem si, že někde musí být zakopán pes. Návody všichni čteme až jako poslední a tak nejdříve došlo na nastavování zrychlení , prahové rychlosti atd. dokonce jsem zabrousil i do nastavování rychlostní křivky a vůbec jsem si nevšímal nějakých položek a menu umístěných v tomto dialogovém oknu. Až později při večerním čtení manuálu mne zarazila zmínka o kalibraci , no manál byl v angličtině, takže těko pochopitelné věci v českém jazyce se v anglickém zdáli ještě mnohem složitější. Nic méně po nějakém čase jsem se k tomuto tématu opět dokousal, ale to už existoval celkem jasný stručný popis na stránkách Lokopina a bylo vše jasné. Už zbývalo to všechno vyzkoušet. Již dříve jsem avizoval, že nebudu duplikovat obsah stránek, takže přidávám odkaz na stránky https://lokopin.wz.cz/index.htm a na toto téma https://lokopin.wz.cz/digital/digital_railco_2_loko.htm

 

nastavení výkonu modelu , pro kalibraci použijeme " Automatic speed and Brake "

nastavení pro automatickou kalibraci, zatím bez aplikování .....tady se spouští kalibrace, nastavují bloky a způsob kalibrace

tohle nesouvisí s kalibrací, ale takto se nastavuje například spouštění zvuků a funkce dekodéru

pak se zapnutí světel a všech zvuků dá jednoduše ručně z SW

 

....... tak ať to jezdí ......