Elektronika a DCC II.
22.09.2012 17:47
Spíše pro mne si na toto místo uvedu stav k dnešnímu dni a drobné poznámky k instalaci elektroniky na kolejišti.
Včera jsem si konečně upravil dráty a spoje u centrály a zdrojů. Bylo v tom chaos, fungovalo to , ale chtělo to zásah.
Pořád nebyl čas , takže až teď. Centrálu a zesilovač mám upevněn na malém stolečku ( vozíku ) společně se zdroji.
Trafa jsou pro napájení příslušenství, osvětlení atd. Jsou umístěny na nehořlavé desce ( trafa nejsou určena pro montáž na hořlavé latky, tak nebudu riskovat )
Kabeláž je vyvedena na WAGO svorky, kam se rychle dá upnout vodič. A toto vše je potom spojeno na další WAGO svorky na kolejišti.
Vyvedeny jsou J,K ( modrá a rudá ) R,S ( rudá a bílá ) P,Q ( rudá a žlutá ) a 16V AC ( rudá a rudá ).
Vše je zakryto další deskou, takže vzniká prostor pro NB nebo pro práci či odložení věcí.
Trochu jsem na začátku všeho udělal chybu v rozplánování barvy vodičů, ale už to nebudu předělávat.
Přestavníky mám vybavené pomocným kontaktem originál od firmy PECO a vyhýbky jsou s vodivou srdcovou, což znamená, že je nutné odizolovat
následující části kolejí. Pro jistotu ještě srdcovku napájím a drát je vyveden pod desku kolejiště.
Dráty pomocného kontaktu mám vyvedeny na měděné desky odkud je pro úseky vyveden rozvod.
Jde o úseky před každým vjezdem do nádraží. Vyhýbky jsou takto propojené právě v tento úsek, takže souprava, která vyjíždí z nádraží je již na vyhýbkách v tomto úseku.
Nemá smysl tady dělat nějaký úsek, indikovat ho a brát ho v potaz. Vše lze ošetřit časem a odporem v posledním voze, aby stále byl indikován opouštěný úsek.
Zpátky k vyhýbkám, trojcestné fungují bez problémů a křížení se musí osadit dvěma přestavníky a použít pro křížení dva výstupy dekodéru.
V TrainControlleru to jde přepnutím jiného módu. viz obrázky níže
nastavení v TrainControlleru pro trojcestnou vyhýbku
nastavení v TrainControlleru pro vyhýbku