Elektronika a DCC II.

22.09.2012 17:47

 

Spíše pro mne si na toto místo uvedu stav k dnešnímu dni a drobné poznámky k instalaci elektroniky na kolejišti.

Včera jsem si konečně upravil dráty a spoje u centrály a zdrojů. Bylo v tom chaos, fungovalo to , ale chtělo to zásah.

Pořád nebyl čas , takže až teď. Centrálu a zesilovač mám upevněn na malém stolečku ( vozíku ) společně se zdroji.

Trafa jsou pro napájení příslušenství, osvětlení atd. Jsou umístěny na nehořlavé desce ( trafa nejsou určena pro montáž na hořlavé latky, tak nebudu riskovat )

Kabeláž je vyvedena na WAGO svorky, kam se rychle dá upnout vodič. A toto vše je potom spojeno na další WAGO svorky na kolejišti.

Vyvedeny jsou J,K ( modrá a rudá ) R,S ( rudá a bílá ) P,Q ( rudá a žlutá ) a 16V AC ( rudá a rudá ).

Vše je zakryto další deskou, takže vzniká prostor pro NB nebo pro práci či odložení věcí.

Trochu jsem na začátku všeho udělal chybu v rozplánování barvy vodičů, ale už to nebudu předělávat.

Přestavníky mám vybavené pomocným kontaktem originál od firmy PECO a vyhýbky jsou s vodivou srdcovou, což znamená, že je nutné odizolovat

následující části kolejí. Pro jistotu ještě srdcovku napájím a drát je vyveden pod desku kolejiště.

Dráty pomocného kontaktu mám vyvedeny na měděné desky odkud je pro úseky vyveden rozvod.

Jde o úseky před každým vjezdem do nádraží. Vyhýbky jsou takto propojené právě v tento úsek, takže souprava, která vyjíždí z nádraží je již na vyhýbkách v tomto úseku.

Nemá smysl tady dělat nějaký úsek, indikovat ho a brát ho v potaz. Vše lze ošetřit časem a odporem v posledním voze, aby stále byl indikován opouštěný úsek.

Zpátky k vyhýbkám, trojcestné fungují bez problémů a křížení se musí osadit dvěma přestavníky a použít pro křížení dva výstupy dekodéru.

V TrainControlleru to jde přepnutím jiného módu. viz  obrázky níže

 

centrála, zdroje, USB převodník, zesilovač

nastavení v TrainControlleru pro křížení

nastavení v TrainControlleru pro trojcestnou vyhýbku

nastavení v TrainControlleru pro vyhýbku