Electronika a DCC III.

22.09.2012 17:48

 

Již dříve jsem psal o umístění elektroniky do krabic od Jablotronu. Níže je pár fotek jak taková instalace vypadá. Celkově mám takových krabic 6 , ale ještě jedna přibude na druhé straně místnosti. Mám v nich elektroniku pro snímání obsazení úseků a dekodéry pro přestavníky vyhýbek. Toto řešení jsem zvolil z důvodu místa a hlavně mechanického krytí součástek. Bohužel při takové stavbě se může stát cokoliv , třeba vám upadne vrtačka. Jelikož jednotlivé díly kolejiště jsou od sebe blízko a spodní část je docela nízko nad zemí, není možno plošné spoje přidělat pod desku tak jak tohle řeší spousta modelářů. Řešení , které mám , sice spolyká hodně drátů, ale nemusím nikam lozit a mám vše přehledně u sebe.

 

Krabice s elektronikou pro přestavníky

Takto vypadá dvojce zakrytých krabic

Uložení elektroniky pro vyhodnocení obsazení úseků

Další drobností, kterou si se zapíši a zadokumentuji je osazení dekodérů do lokomotiv. Používám pár druhů ( typů ) dekodérů, nemám tak velkou zkušenost, které jsou nejlepší a které vydrží nebo se nastavují nejlépe, zatím rozdíl nevidím.

Nejvíce dekodérů mám od firmy ESU a to basic a pilot V3.0 a stejnou variantu , ale zvukovou Sound ( Taurus a 2016 ), dále Zimo MX64R a MX630 (P) a jeden originál Roco.

Pár ukázek instalace je nafotkách.

model Roco 1116 Railjet - původní spoj pro 16-pol dekodér

nová konstrukce modelů Roco

dekodér Zimo před instalací

dekodér na svém místě

ESU sound, reproduktor umístěn pod držákem dekodéru, model 1016 JC

ESU sound pro Taurus